Amsterdam,

De online newsroom van KLM stijgt op

KLM Royal Dutch Airlines, internationaal zeer bekend om haar sociale media strategie, kiest voor de newsroom technologie van PressPage.

KLM Royal Dutch Airlines, werd actief in de social media in het najaar van 2009. Sindsdien wordt de luchtvaartmaatschappij geroemd om haar innovatieve en leidende rol om social media als een integraal onderdeel van de zakelijke communicatie te gebruiken. Per 7 september 2012 heeft KLM een upgrade van haar online newsrooms doorgevoerd door de ingebruikname van de PressPage newsroom technologie.

KLM Royal Dutch Airlnes geniet van een van de sterkste track records binnen de luchtvaartindustrie op gebied van sociale communicatie.

In lijn met het algehele plan om social te blijven integreren in het business model, nam KLM Corporate Communications een kijkje hoe het haar persberichten online presenteerde. Handhaving van naamsbekendheid, de mogelijkheid om boeiende content te delen en het beschikken over volledige controle van het publicatieproces waren belangrijke aspecten in de beslissing betreffende de upgrade van de online perskamer.

Met de technologie van PressPage zal de KLM newsroom zich ontwikkelen tot een social distributie platform van nieuws en zal daarom dienen als officiële pers hub.

KLM is een fantastisch voorbeeld van een bedrijf dat social integreert in haar business model. Ik ben blij dat de PersPagina technologie kan helpen bij het verhogen en behouden van KLM’s wereldwijde naamsbekendheid.
Bart Verhulst, Co-founder en CCO van PersPagina
Over PressPage

PressPage is een innovatief PR platform dat gebruik maakt van rijke content en social media om nieuws op een nieuwe manier te presenteren. De focus van PressPage ligt op het zo makkelijk mogelijk maken van het produceren van volwaardige Newsrooms en Social Media Releases, zodat er snel kan worden ingesprongen op nieuws en de kosten voor een dergelijke productie relatief laag blijven. PressPage levert haar platform aan toonaangevende PR- en communicatiebureaus over de hele wereld. In Nederland is PressPage een partner en preferred supplier van de VPRA en het VMC netwerk.